W dniu dzisiejszym 5 naszych druhów uczestniczyło w ogólnopolskiej kampanii „Ciśnienie na życie”, mierząc ciśnienie na stoiskach ustawionych na górnej stacji kolejki na Gubałówkę.
Szerszy opis kampanii:
Przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia tętniczego, wsparcie obchodów Światowego Dnia Serca i sporządzenie raportu na temat czynników ryzyka chorób układu krążenia – to tylko niektóre
z zadań ogólnopolskiej kampanii społecznej Ciśnienie na życie, organizowanej przez Grupę Polpharma. Przedstawiciele akcji będą zachęcać Polaków do troski o zdrowie.
Akcja Ciśnienie na życie ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w listopadzie 2012 roku Nadciśnienie tętnicze – czy wiemy o nim wszystko?, wiele osób po pięćdziesiątym roku życia nie zamierza diagnozować stanu swojego zdrowia. Co więcej, wśród badanych dominują złe nawyki żywieniowe oraz brak ruchu. Tymczasem z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
Jednym z głównych zadań kampanii będzie przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia krwi. Za każdy wykonany po miar ciśnienia Grupa Polpharma przekaże złotówkę na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu. Badania będą wykonywane w centrach handlowych, letnich i zimowych kurortach, a także podczas masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz na ważnych konferencjach. Kampania Ciśnienie na życie zawita też
na uniwersytety trzeciego wieku, by przekonać aktywnych seniorów do regularnych badań układu krążenia.
Przekonanie osób z grupy ryzyka do działań profilaktycznych to wielka szansa zmniejszenia wskaźnika przedwczesnej umieralności wciąż aktywnych osób poniżej 65 roku życia, który pomimo nowoczesnej medycyny należy w Polsce wciąż do najwyższych w Europie. Możliwość wykonania badania oraz konsultacji jego wyniku w miejscu codziennej aktywności, to istotna wartość naszej kampanii Ciśnienie na życie – komentuje prof. Marian Zembala, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, opiekun merytoryczny kampanii Ciśnienie na życie.
Działania kampanii Ciśnienie na życie będą trwać do końca 2013 roku. Akcję zwieńczy sporządzenie raportu Serce Polaka, w którym wykorzystane zostaną dane z tysięcy pomiarów ciśnienia tętniczego. Istotnym przedsięwzięciem będzie także wsparcie najbliższych obchodów Światowego Dnia Serca, które przypadają
29 września 2013 roku.